Podsumowanko:
Spotkaliśmy się w 4 osobowym gronie: ja, @psuwala oraz 2 reprezentantów zespołu “Solidarnośc Codziennie” - Sylwia Bruna oraz Bartosz Rief.
Rozmowa rozpoczeła się od krótkiego przedstawienia działań zespołu, min. projektów “Cześć” skierowanym na imigrantów, “Podwieczorek Społeczny” jako spotkanie różnych środowisk miejskich oraz “Zrozumieć Sierpień” czyli serii wydarzeń dookoła Sierpnia 80’.
Oczywiście zasoby do realizacji takich wydarzeń są zdecydowanie większe niż to do czego możemy mieć dostęp. ECS ma dostęp do działu relacji publicznych który “robi” zasięgi na Social Media. Jednak z punktu widzenia zespołu nie jest to złote rozwiązanie do wszystkich wydarzeń. Między innymi, w przypadku spotkania “Cześć” skierowanego do przybyszów z zagranicy, tradycyjne kanały kontaktów zawodzą i wymagają pracy “na ziemii” aby dotrzeć do grupy docelowej. Od narzędzia (np. platformy społecznościowej) zależy do jakiej grupy docelowej trafiamy.
Dalej, skierowaliśmy rozmowę na wydarzenie Show&Tell, gdzie @psuwala zaprezentował ideę oraz obecny stan działań promocyjnych. Motywem przewodnim były organiczne metody pozyskania zainteresowanych, tudzież plakat.
Przyjęliśmy feedback - od roli kodu QR (znajduje się tam bez kontekstu) po kolorystykę plakatu (zielone logo HSP na zielonym tle). W celu inspiracji, przyjrzeliśmy się plakatom “Zrozumieć Sierpień” które charakteryzują się prostą szatą i spójną identyfikacją graficzną. Dalsze przemyślenia na temat “sztuki” plakatu warto zawrzeć w osobnym wątku, najlepiej projekcie spejsowego szablonu na plakaty.
Równolegle też zeszliśmy na skojarzenia oraz grupę docelową wydarzenia. Pierwsze skojarzenie - anime. Ale wydarzenie przecież nie jest o anime. W taki sposób została zwrócona nasza uwaga na szatę graficzną. Co prawda plakat miał być “kontrowersyjny” i zwracać uwagę, aczkolwiek być może nieintencjonalnie zawężał grupę docelową (np. “ja nie lubię anime, nie przyjdę”). Tak samo z kodem QR, jeżeli chcemy aby to był sposób na pozyskanie informacji na temat wydarzenia, automatycznie zawężamy grupę docelową do “osoby które potrafią rozkodować kod QR”. Pytanie retoryczne: Kto z nas ostatnio skanował kod QR?
Przy organizacji warto zrobić “dry-run” i puścić plakat do małej grupy celem oceny. Takie błędy na pewno szybko zostały by złapane.
Następnie zastanowiliśmy się nad potencjalnymi miejscami gdzie możemy np. powiesić taki plakat i dotrzeć do naszej grupy docelowej. Tutaj padła lista różnych organizacji o różnym charakterze. Możemy zastanowić się nad współpracą z niektórymi, na przykład:
Warto zapoznać się z tą listą i w miarę możliwości zachęcam osoby do inicjacji kontaktu z tymi organizacjami. Warto zbudować siatkę kontaktów na której możemy się opierać.
Inne formy promocji które zostały wspomniane to:
- Cross-promo wydarzeń z Facebooka na innych profilach oraz na grupach związanych z konkretnymi zainteresowaniami.
- Trójmiasto.pl które zawiera sekcję z wydarzeniami.
- Newslettery - nasz własny, oraz zaprzyjaźnionych organizacji.
- Kalendarz
Na wzmiankę o kalendarzu, oraz możliwości jego “przypięcia” do własnego kalendarza, spotkaliśmy się nawet z zainteresowaniem. Jak się zastanowić, nie jest to typowa forma promocji i wymaga małej znajomości technicznej (jak kody QR), jednak dla “stałych bywalców” może być spoko sposobem na utrzymanie kontaktu.
Na tym etapie rozmawialiśmy już 1.5h, wiele szczegółów nie zapamiętałem czy pominąłem w trakcie pisania podsumowania. Myślę, że następnym ciekawym krokiem było by rozpoczęcie brainstormingu nad spejsowym planie ramowym wydarzeń i nową instrukcją do organizacji. Warto pomyśleć o szablonie plakatowym, który moglibyśmy szlifować między kolejnymi wydarzeniami i badać jego efektywność.