Wild idea, może zamiast przekładania rzeczy z pudła do pudła da się to zautomatyzować?
Ogólnie został stworzony system pudełek, ale kulturowo nie zostało to z sukcesem przepchnięte. Są też naklejki generowane i wysylane do drukarki. I sporo sprzętu już dostało “mandaty”. Ale jeszcze nie są skutecznie egzekwowane. Był też pomysł na bota który miałby postować rzeczy na czat, aby informować co będzie znikać.
Zastanawiam się czy nie da się wziąć tych wszystkich pomysłów i jakoś nie udoskonalić? Czy jesteśmy w stanie zbudować wieże z automatycznymi zapadniami które będą co tydzień zrzucać rzeczy do kosza na śmieci? Może niech spejs sam siebie powoli sprząta, albo regularnie przypomina. Stworzy to może jakąś ogólną świadomość procesu?
W każdym razie można zbudować jakąś śmieszną maszynę do tego celu z drewna co się wala w spejsie. Więc pytam też jak zaprojektować zapadnie.
Myślę, że to dobry projekt na wykorzystanie gridbeamów. Jeśli pomysł na zbudowanie lepszego miejsca na vortex nie pyknie, to można zawsze to rozmontować i wykorzystać gridbeam’y do innego celu.
Use case, który wiem, że często się pojawia i nie wiem jak go rozwiązać:
Mam przedmiot X, który z powodu fizycznych gabarytów nie mieści się w pojemniku lub pojemnik jest przepełniony (za dużo przedmiotów, które jeszcze nie skończyły swojej daty przydatności).
Osobista solucja - z automatu wyrzucić/nie przynosić, ale to nie jest też najlepsza solucja.
Generalnie sam pomysł na Vortex jest fajny, również workflow jest dobry (choć osobiście wolę maszyny stanów, ale to osobiste preferencje). Pytanie czy keeper to jedna osoba czy cyklicznie zmieniająca się ?
@yasiu jak działa ten system mandatów ? W sensie czy są jakieś “punkty karne” za syf czy coś w tym stylu ?
Kupić 3 takie pojemniki: od razy struktura jest załatwiona. Wystarczy tylko zamieniać ich miejsce. I brać pojemnik z dołu na górę.
Dookoła można zbudować strukturę która będzie mieć LEDy i będą informować o stanie vortexu. Na górze można umieścić kamerę która będzie robić zdjęcie co tydzień.
Moje pinć groszy, które jest sumą rozwiązań które widziałem w kilku innych spejsach.
Poproszę coś takiego z 3ma półkami:
3 szuflady; pierwszy tydzień - tylko właściciele wrzuconych rzeczy mogą je zabrać, drugi tydzień - każdy może się częstować, trzeci tydzień - oczekuje na opróżnienie.
Półki w określony dzień tygodnia (np. dzień otwarty) przenosimy o jeden poziom w dół, opróżniamy śmieci z dolnej półki. Po dniu otwartym sprzątamy i wszystkie graty ze stołów zapełniają najwyższą półkę. System “3 tygodni” zapewnia, że osoba która zostawiła coś w jednym tygodniu, może odebrać w następnym.
Potrzebny jest datownik, który określa kiedy ostatnio nastąpiło przeniesienie półek.
Dla większych gratów, które nie mieszczą się w półkach proponuję wykorzystanie Offensive-Triton (@critbit opisz projekt na forum!) do drukowania etykiet z 3ma datami: data wygenerowania etykiety, data +7 dni, data +14 dni. Po ostatniej dacie item można bezpiecznie wyrzucić. Etykietę może nadpisać zarząd, jeżeli uważa, że przedmiot może zostać na dłużej.
Dopiero zwróciłem uwagę, że w tym rozwiązaniu itemy są zabezpieczone przez 2 tygodnie i dopiero w czwartym tygodniu są opróżniane. To może być lepsze rozwiązanie.
Ej, ale wy wiecie, że często po prostu w vortexie brakuje miejsca?
Mam nadzieje, że po dużym vortexie już nie będzie takich problemów, ale wrzucam jako input.