Opisy znaczenia przewodów DK336 w internecie to pocieszne tłumaczenia z chińskiego na angielski, można się domyśleć o co chodzi*. Dodatkowo na jakieś pisanej cyrylicą stronie znalazłem prawie dobry schemat połączeń wewnętrznych:
Prawie, gdyż biały z żółtym są zamienione. No, ale w necie widziałem inny, praktycznie identyczny schemat, tylko bez białego, czyli również błędny.
Z powyższego obrazka wynika, że chińskie *“turn to public” to plus zasilania kierunkowskazów. Dodatkowo, manetka występuje w kilku wersjach „voltowych”, wybrałem najsłabszą 36V, bo nie było 12V tak jak mają światła. Niemniej diodki LED w manetce działają.
Ze schematu wynika, że włącznik klaksonu po prostu zwiera dwa przewody. Pozostałe funkcje mają wspólną masę ale osobne “+”, które przekazują na wyjście. Migacze po załączeniu przekazują napięcie z czerwonego na niebieski/na zielony. Światło główne z białego na żółty. Oczywiście w swoim egzemplarzu należy to sprawdzić, bo producentowi mogłby się kolory pomylić.
Jako źródło zasilania użyję wyprowadzeń z kontrolera przeznaczonych do obrysówek. Są dwa, więc jedno zasili mi kierunkowskazy, drugie dodatkowe oświetlenie i klakson.
„Plus” dla kierunków przepuszczę przez przerywacz. Dzięki temu:
- potrzebuję tylko jednego przerywacza dla obydwu kierunków
- miganie będzie synchroniczne
- migać będą również diody kierunków w manetce.
Druga opcja, czyli podłączenie przerywacza pod masę byłoby niefortunne, gdyż migałoby wtedy główne oświetlenie, a klakson działał tylko przez połowę każdej sekundy.
Podłączenie światła i klaksonu jest trywialne, nie ma żadnych dodatkowych elementów poza planowanym bezpiecznikiem. Całe drugie wyjście z kontrolera oświetlenia (+12V i masa) będą je bezpośrednio zasilać.
Części i kabelki są. Schemat rozpisany kolorowymi pisakami na kartce też.