Tablica perforowana

Potrzebujemy tablic perforowanych. I właśnie się zastanawiam jak to ugryźć. Czy szukać jakiegoś sensownego standardu, czy posuwać dalej IKEI-zacje naszej przestrzeni. I obawiam się, że Skadis to odpowiednia droga. Mimo, że chciałbym zobaczyć coś bardziej powiązanego z warsztatami, bo ten produkt odpowiada bardziej potrzebom domatorów. Sam nie ukrywam, że jestem posiadaczem 4 takich tablic. Ale nie jestem przekonany, że odnajdą się w HS. Może niesłusznie.

IKEA

Tutaj rzeczony produkt:

Jest oczywiście cała masa hacków dookoła skadis’ów

US-style

Z tego co rozumiem, to istnieje jakiś standard. Niestety nie jest metryczny, co zawsze boli.

US-style pegboard (1/4" holes, 1" spaced)

Jest już wokół tego standardu sporo akcesoriów. Ale jeśli nie są dostępne w Polsce, to raczej nie ma to sensu.

Z hacków jest na przykład ten projekt w OpenSCAD.

Pewnie są jakieś inne produkty, ale przeważnie są ohydne. Albo mają dziwne rozmieszczenie otworów. Nie wiem, nie znam się :confused:
Może macie jakieś protipy?

edit znalazłem na wikipedii Perforated hardboard - Wikipedia

Standardy

Type Spacing Thickness Hole dia.
A 1" (25.4 mm) 1/8" 3/16" (4.7625 mm)
B 1" (25.4 mm) 1/4" 1/4" (6.35 mm)
metric 25 mm 4 mm[11]
metric 25 mm 6 mm[11]
skadis 40/20 mm 5 mm 5x15 mm

Fajną alternatywą są rzeczy z JULA, jak szukasz budżetowo rzeczy do warsztatu (kupiłem kilka narzędzi niemarkowych i elektronarzędzie markowe i jestem zadowolony). Mają tablicę oraz inne meble do warsztatu: Tablica narzędziowa | Z lakierowanej blachy | HARD HEAD

1 polubienie

No i są. Trochę crap, ale uświadomił mi, że tak ma być. Zacznijmy od tego, że rozstaw jest 12 mm i otwór 4 mm. Żaden z haczyków nie pasował. Ale ponieważ są z metalu to dało się niektóre z nich dogiąć.