Bardzo prosty game engine do grafiki wektorowej w C++ / Rust

Chciałbym zrobić małą gierke w stylu Asteroids w Ruscie albo C++ w ramach poduczenia się języka. Jedyne czego potrzebuję od silnika to rysowanie prostych geometrycznych figur, obsługa czcionek i odtwarzanie audio, ale staram się uniknąć pisania shaderów. Mam doświadczenie w processingu i coś na kształt jego odpowiednika (ale szybszego :stuck_out_tongue:) chyba najbardziej by mnie zadowoliło.

Jeśli znacie silnik który niebyłby overkillem do takiego projektu, dajcie znać :slight_smile:

1 polubienie

Na projekt na studia korzystaliśmy z biblioteki SFML i było to bardzo fajne doświadczenie.
Tutaj jest moja gierka, w bardzo podobnym stylu: https://github.com/yasiupl/rcktsim

1 polubienie

Oh boy, SFML 2.0. Mi się udało uzyskać kiedyś taki vibe.
Kod jest okropny bo pisany przez domorosłego script-kidda (mam wrażenie, że brakuje tam kilku ważnych plików :thinking:): GitHub - not7cd/munlander

na szybko znalazłem jakiś przekęty binding do tej biblioteki

Może jest jakaś bardziej prymitywna natywna biblioteka w rs? Dunno.

1 polubienie

Summary gierkowania w Ruście: https://arewegameyet.rs/ . Może znajdziesz tam jakąś bibliotekę która Ci pasuje.

Rust jest całkiem fajny, ale nie wiem czy chcialbym pisac w nim gry: czas kompilacji mi absolutnie zabijał jakikolwiek fun. Może przy prostszych libkach jest lepiej, ale jak budowałem coś z Vulkano/Glium to skończyłem na spawaniu LuaJIT żeby mieć szybszy czas iteracji.

1 polubienie